COMING SOON // EXPO PLASTIC FANTASTIC?
Machinekamer van vrachtschip IJzer met scheepsdiesel geproduceerd door SEM-Carels in Gent

© miat

• fotograaf | Breyne, H
  • objectnummer: F10270-004
  • objectnaam: foto
  • opschriften: Bateau "IJZER" / Photo Breyne Brugge // Bestuur van het Zeewezen / Oostende / Moteur 8F98RS
  • datum: XXXX-XX-XX
#3de kwart 20ste eeuw #logistiek en transport #Carels Frères SA #scheepvaart #SEM (Société d'Electricité et de Mécanique) #Béliard-Crighton

Binnenzicht van de machinekamer van cargo-schip IJzer. Het schip wordt in 1951 gebouwd op de scheepswerf van Beliard, Crighton & Co in Oostende in opdracht van het Bestuur der Zeewezen. Het schip wordt aangedreven door een dieselmotor van het type 8F98RS (nr. 8000) met een vermogen van 1750 pkgeproduceerd door SEM-Carels in Gent. Het schip diende om eventueel bij nieuwe agressie de rijkdom van de Nationale Bank en het land in veiligheid te brengen.

blijf op de hoogte

SCHRIJF JE IN OP DE NIEUWSBRIEF