ONTDEK ONS GENTSE FEESTEN-PROGRAMMA
Zicht op de hoogovens van staalfabriek Cockerill in Seraing vóór de vernietiging in de Eerste Wereldoorlog

© miat

• uitgever | Gillard Librairie | Seraing
  • objectnummer: D10572-004
  • objectnaam: prentkaart
  • opschriften: 3 SERAING Etablissement Cockerill. Hauts-Fourneaux avant la destruction.
  • datum: XXXX-XX-XX
#metaal #Cockerill John SA #begin 20ste eeuw #Eerste Wereldoorlog #smelten en gieten #prentkaart #ijzer- en staalproductie #Seraing

De staalfabriek van John Cockerill SA wordt opgricht in 1817 en groeit na 1839 uit tot de grootse fabriek van België met een oppervlakte van 108 hectare en een personeelsbestand van meer dan 11.000 arbeiders en bedienden. Deel van een mapje met 10 postkaarten over de vernieling van de staalfabriek van Cockerill in Seraing door het Duitse leger tijdens de Eerste Wereldoorlog.

blijf op de hoogte

SCHRIJF JE IN OP DE NIEUWSBRIEF